Semester
Sista natten med Peace & love. Ja, jag har ju inte haft någon biljet, men jösses vad det sliter ändå. Det räcker gott att dottern har biljett. Jag kommer inte till ro förrän hon är hemma och inatt var klockan 03 innan  alla komisar samlats ihop och de i samlad trupp färdats hem till en av dom. Då kom det magiska sms:et och jag kunde somna.
Natten bjöd på fler äventyr. Telefonen har gått varm, måste ju ha koll på vad hon gör där på stan. Ett samtal och många sms blev det. Mitt i allt ramlade Gottfrid ur sängen, somnade om men ropade efter en halvtimme och ville komma till mamsen. Pappsen han har hållit konsert här i sovrummet, men det var varken peace eller love utan bara irriterande och slutade med en hård buff för att få över honom på ena sidan ovh därmed slutade morrandet.

Jag fick lite sovmorgon i morse och det uppskattas men det blev ändå alldelest för få timmars sömn och det känns nu kan jag säga.

Igår var vi på 4-års kontroll med Prins G och harn skötte sig exemplariskt, gikc igenom besiktiningen tror jag. Vi var sedan på Barnens P&L och såg superhjältekonsert med SupersnällasilverSara och stålhenrik. Den var riktigt bra och vi fikade, åt glass och hade det mysigt i liljekvistska parken. Pappan for till jobbet och vi for till Djurås för att handla. Borlänge är fullsatt och i Djurås var det mer svängrum.

Vi släppte sedan av Agnes hemma. Hoppade på Cykeln, mötte upp bästa M och åkte på bröllopsfest. Vi hade en jättetrevlig em/kväll hos min andra kollega och vän som blivit fru T. Mysigt var det och Gottfrid skötte sig som en riktig Gentleman.

Idag åkte vi på en långtur på cykel jag, Micke och Gottfrid. Vi åkte ut gamla faluvägen-Ängesgårdarna-Amsberg och hem. Stannade efter vägen och fikade saft kaffe och bullar.
Skönt var det och det är härligt med semester.

Det blev en cykeltur till på kvällningen och den gick ner till stan och godisaffären för lite lördagsgodis. Lite festivalstämning fick vi känna på men det var ganska skönt att åka hem igen.

Nu gör jag mitt allra yttersta för att hålla mig vaken till kl 22 då jag ska möa Agnes som är hos Kusinen på stan.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress