Ett år
Ja, ett år är det nu sedan vi flyttade in i huset. 25/9 förra året gick flyttlasset. Vi flyttade in i ett hus som var helt utan lister, dörrfoder, fönsterfoder och socklar. Kaminen hade inte monterats och allt var ett allmänt kaos.
Måndagen efter inflytt kom snickarna för att montera kaminen och skorsten. De satte även dit socklarna i köket och på garderoberna. Allt var ett enda stort virrvarr.











Det är inte för att jag är stolt över röran som jag lägger upp dessa vackra bilder. Däremot är det himla roligt att se hur mycket vi faktiskt gjort sedan vi flyttat in. Det känns ju som att man inte gjort så mycket då allt tagit längre tid än vi trott( eller framförallt längre tid än vad Micke hade räknat med ). Man tänker inte på det när man trampar runt här dagligen och irriterar sig över ett par nivålister som inte kommit på plats. (Än en gång, mest Micke som retar sig på det).

"Trädgården" var ju inte heller så vacker:





Dessutom "fattas" det ett hus bredvid oss:



Har ju nu faktiskt bildbevis på att nåt hänt:




Har inte så mycket bilder inifrån huset upptäckte jag. Får gå loss med kameran nån dag när det är nystädat.

Vi har i alla fall slängt ut de vinröda sofforna som hängt med sedan syrran var bebis och kaminen är väl använd:



Ho da lissla!

Haha fan, jag hade aldrig tänkt på innan jag såg dessa bilder hur förskräckligt stygga fotöljerna å soffan va. Men fruktansvärt sköna, det är nästan lite ledsamt att dom är borta. Bättär går int ö få tag på! Insuttna å klara liksom. Fast med över 20 år på nacken kanske det ändå var på tiden att dom fick kasta in handduken :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress