I väntans tider....
.....Nej, nej, nej......förtvivla icke, jag väntar inte på något annat än sommaren och i väntan på den bjuder jag på några bilder från utsidan av huset. Tanken är väl att det ska bli lite mer blommigt och frönskande men utan sol ich värme-inga blommor.

När jag röjde i tvättstugan tidigare i våras hittade jag en hylla som från början var tänkt till vardagsrumsväggen. Jag tänkte om, målade den i grönt och satte upp den på väggen utanför ytterdörren. Mitt födelsedagshjärta som jag fick av Agnes fick en egen krok att hänga på och murgrönan i krukan ska förhoppningsvis klättra neråt så småningom (om den överlever sommarens höststormar, den har nämligen redan varit i golvet ett antal gånger senaste veckan)




Föll för detta fina hjärta och passade perfekt till den mårbackapelargon som inhandlades på dagisets vårfest. Jag hoppas att den tar sig, skulle göra sig fin där på väggen.



Fick ett födelsedagstroll av mor och far och detta står på vakt utanför altandörren på baksidan tillsammans med en millionbells i kruka. Den ser inte mycket ut för världen så jag sätter mitt hopp till att solen vågar visa sig.



Ja, tanken är att denna sockerlåda ska byta uppgift, från filtförvaring till pelargonlåda. 



Till sist en lite mer färgglad bild. En gammal mjölkkärna från faster Brittas härbre målades vit och pryder sin plats som blomkruka.
Jag har en till likadan, omålad, inomhus som tjänar som tidningsförvaring



Mmmm....det var det hela.
Nu hoppas jag på en varm fortsättning av sommaren så att lusten infinner sig att fortsätta plantera.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress