gråt inga tårar....
...men det har jag gjort. Gråtit en skvätt här på morgonen. Dock inte för att jag är särskilt ledsen, nejdå, utan det var nog mer att jag blev rörd av en berättelse.
 
En bekant till mig har gjort sin livs resa, till sydafrika för att hämta hem sitt barn, en ursöt liten 2 årig flicka.
I samband med detta startade hon en insamling för att kunna bidra med olika hjälpinsatser till några barnhem där nere.
Hon lyckades få ihop över 30000 kr och jag har precis läst berättelsen om vad de möttes av och hur pengarna användes, riktigt stark och rörande. Lockade alltså fram en och annan tår.
Själv missade jag tyvärr hela insamlingen men den verkar fortgå och jag ska lämna mitt bidrag.
 
Tycker inte om insamlingar där man inte vet om pengarna ens hamnar i rätt händer, men i detta fallet vet man verkligen det och då känns det så värt att bidra.
 
Idag är det för övrigt Fredag och jag är ledig med min loppa. Det kan vara allt annat än vilosamt men ganska mysigt en regnig dag som denna. 
Planerna inför helgen är inte så stora men ganska trevliga. 
Idag kommer ytterligare ett lass med ved vilket ju är trevligt men nog så arbetssamt. Måste se till att få det staplat under tak i rödaste rappet eftersom förra sändningen blev liggande härute alldelest för länge och sög i sig lite för mycket regnvatten för att vilja brinna bra. En förkylning kom ivägen! Nu är jag frisk och kry och ska banne mig stapla veden i ett huj. 
 
Sen blir det obligatoriskt fredagsmys.
 
Imorgon ska loppan på barnkalas och direkt därefter drar vi till Uppsala. 
Övernattar hos farmor för att på Söndag fara ytterligare ett par mil söderut, till Knivsta på Handboll.
 
Agnes har uttagits av distriktslaget att att delta i träningsmatcher inför sverigecupen i Januari. En stolt Mor kan ju då konstatera att hon än en gång hade rätt.
 
Tösen är inte riktigt medveten om sin egen förmåga och hon tror inte heller på föräldrana när vi säger att hon är bra "det säger ni för att ni är mina föräldrar" tror hon. Men, det är ju uppenbarligen fler än föräldrarna som är av samma åsikt eftersom vi inte fått varit med och rösta fram deltagarna i detta fallet.
 
Nästa helg ska hon på Junior SM.
Hon har fullt upp och skiner som en sol (så länge inte mamma påtalar att hon måste städa).
 
Måndag planerar jag en tur till Friskis och svettis. Micka har fallit för grupptrycket och köpt ett träningskort där och jag kan ju inte vara sämre. Måste ju komma i form till detta:
 
 
kan ju inte plufsa runt på den här stranden som en boll. 
Har tid på mig fram till Mars, till dess ska banne mig kärringen komma i form.
 
Börjar med vedstapling.
 
Hojjs!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress