Långresa
En liten nätt tripp till Piteå har Micke Linus och Agnes gjort! Sisådär 170 mil tur och retur. Men det kan det väl vara värt för en SM final i backe. 
Linus placerade sig fint bland dom 10 bästa och det är inte illa i en SM final. 
Riktigt grymt skulle jag vilja påstå för det är en riktigt tuff sport med några få, ganska avgörande moment och ändå är man aldrig helt säker förrän man korsat mållinjen. Det bevisade Linus idag. Körde upp sig från sista platsen i ett heat (efter att felaktigt blivit straffad för en tjuvstart, domaren såg fel, det var föraren bredvid som tjuvade) i alla fall körde han, i ren ilska upp sig till en andra plats. Detta i en backtävling då heaten är korta och det är ont om tid att göra nåt åt sin placering. Men det hindrade inte Limpan alltså! 


Jag var själv inte med tyvärr. 
Dom hann också med ett besök hos min vän som emigrerade till Piteå för ganska många år sen. 


Jag blev solo igår kväll då Julia tog Gottfrid med sig hem efter att hon ätit med oss. Han skulle fredagsmysa och övernatta hos storasyster. 

Själv tog jag ett glas vin...och gick och la mig. 

I morse fick jag besök till frukost. 


Mor, Far, Faster Britta och Johnne kom förbi på kaffe innan dom åkte vidare till Vallentuna. Dom kom även in ikväll på vägen hem. Kul med lite besök! 
Dom hade en soffa med sig hem på släpet och Gottfrid sken upp för en sekund i hopp om att det kunde vara en skoter... Haha 

däremellan alltså mellan frukost och kvällsfika har vi hunnit en del. Men egentligen inte gjort mycket.
Jag åkte till gymmet och jag känner redan nu att jag kommer att straffas för detta tilltag. Jag kommer att ha svårt med rörligheten i största allmänhet men med toalettbesöken i synnerhet om jag inte vadderar ringen och höjer den så jag slipper böja på benen! 

Efter dusch så bjöd Julia på lunch. 
Jag slog mig ner och tittade på och väntade. Ungefär som hon brukade göra härhemma 



Haha.....paybacktime! Nu är det dags för mamsen att tas om hand... Hehe
Mysigt hade vi även om Gottfrid verkade ha tagit nåt uppåttjack!

En repa på kupolen blev det. Storshoppade på lager 157. Inget till mig men två byxor, shorts, tre t-shirtar Och två munkjackor till Gottfrid. Allt för 600.....det kallar jag fynd. 

Efter det gick julia till sig och vi åkte till skatebanan i Falun och Gottfrid fick åka av sig i sisådär 2timnar. 

Nu är det kvällen här i stugan. 
Marie Hysing

Du verkar ha rett dig själv i helgen! Har de bra grejer på Lager 157 är på jakt efter tröjor med dragkedja till Erik. I min, numer, trånga värld så kommer jag ju inte utanför dörren så bra med lite tips.
Tog Cocillana igår...började sen att yra om katten vi inte matat på ett tag. Vi har ju ingen katt! Jädra medusin det där😁😾

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress