Heroes
Söndag igen, vilket innebär en nyhetssammanfattning. Så, vad är nytt?? Tja, egentligen inget. Dagarna rullar på, veckan gick fort. Det som känns positivt är att jag kommit igång med träningen igen. Återkommer till det. 
 
Jobbet då, ja, vi kämpar på och det känns som att vi aldrig är full styrka. Det är dock nåt jag kan förlika mig med. Jag är där för att jobba och klockan blir 17 varje dag, bara att tugga på liksom. Det som suger energi är intriger! Och det finns det gott om av och till. Den ena säger SI och den andra så och till slut känner man bara att....gahhh, jag vill låsa in mig och grotta ner mig i en pappershög i nåt arkiv!!
Varuutlämningen på Ikea känns ibland som ett utmärkt alternativ, det enda man har ansvar för är platta paket som kan reklameras om de går sönder. Vilken befrielse. 
 
Jo, jag tycker om mitt jobb men med så mycket olika möten med alla möjliga sorters människor varje dag gör att man blir trött på både folk och ansvar. Därför har den här helgen varit så välbehövlig. Jag och Gottfrid åkte till husvagnen Fredag em. Kom fram på kvällen efter att ha inhandlat diverse godsaker och en virkning i Mora. Det blåste halv storm och regnet piskade. Men i vagnen var det varmt, tände ljuslyktor i förtältet, satte på tv:n tog var sin filt och kurade ner oss i soffan. Mys på högsta nivå och inte en kotte som klagade, gnällde, hade åsikter eller krävde nåt. Bara jag, min pojke, godsaker och min virkning. 
Lördagen gick i samma stil. Morgonkaffe i tystnad i förtältet, kunde ana lite fågelkvitter bara. Solen sken som omväxling. Hade en lugn dag, långpromenad lördagsgodis och tystnad. Gottfrid går också ner i varv. Gör nån tur på cykel, snackar lite med grabbarna på stranden, kommer in och ser på lite film osv. 
Mello på kvällen. Orkade bara till 00.20, då tyckte jag Ryssland drog ifrån. Jag gick och lade mig. Och vaknade till nyheten att Måns vunnit. Men han var bäst så det var ingen överraskning. 
 
Så, godsaker, promenad, virkning, pojken, döskalleloka och vila. Det får sammanfatta husvagnshelgen. 
 
 
Kom hem vid 13,30 idag. Har hunnit tvätta och plocka lite. Sen var vi bjudna på mat hos Julia. Kyckling och grönsaker i tunnbröd. Riktigt gott. Och sen mer godsaker. Bullar kakor och glass till efterrätt. Herregud vad mätta vi var. Märkligt men väldigt mysigt att bli bjuden på mat hemma hos min lilla Julia. 
Nåväl, i ett svagt ögonblick hade vi bokat in oss på ett cirkelfys-pass på Friskis ikväll. Mätta och välfyllda med socker rullade vi ner dit ( med bilen...det var den som rullade ner oss). 
Att jag lever nu ser jag som ett mirakel. Det var nog det jobbigaste jag utsatt mig för det senaste halvåret utan tvivel. Yrsel, illamående och spykänsla!! My god vad dåligt tränad jag är. Skyller på den förbannade kikhostan!! 
På darriga ben och med svetten drypande fick Julia rulla hem mig med bilen. 
Just nu mår jag rätt bra, känns skönt att ha tagit sig igenom, med livet som insats. 
 
Mer då? 
Jo Folke är sjukskriven. Han ligger på operationsbordet och väntar på en transplantation. Vi håller våra tummar att han återhämtar sig snart. Framförallt innan gräsmattan förvandlas till en äng. Men nog börjar han bli lite skröplig vår Folke. Han är nog i det närmaste pensionsmässig men kämpar på tappert. Vi håller tummarna. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress