Fredag

Berg och dahlbana....
Ja det kan man minst sagt kalla det. Kanske är jag för otålig, har för bråttom, för höga krav på mig själv....men faktum är att jag står inte ut med att inte få jobba på riktigt. Att gå bredvid, se, lära, ja det är ett måste men det är fruktansvärt frustrerande och det går för långsamt framåt.
Jag känner inte igen mig själv, tappad bakom en vagn, typ.

Ge mig arbete, ansvar, full rulle. Jag vill ha skrivbordet fullt i lappar, patienter, jag vill planera min dag, lägga upp arbetet. Åhhhhh.... Vad frustrerande!

Dålig dag idag. Tar ett glas vin, messar med fd kollega, öser ur mig till micke, mailar Marie och hoppas att det känns bättre igen snart.

Idag åkte jag hem halv tre. Ringde fritids när jag var nästan hemma och bad dom skicka hem Gottfrid . Visst, svarade en munter pedagog.
När jag svängde upp på gatan hemma satt han på gräsmattan. Oj, sa jag, nu var du snabb.

Han såg lite för moloken ut och berättade att han åkt hem efter skolan kl 13,30. Precis då ringer fritids och säger att Gottfrid redan åkt hem och att de inte hade nåt schema😕 han hade alltså setat ich väntat på oss i 1,5 timme och hade egentligen ingen aning när vi skulle komma hem.

Jag tänkte inte klart just då men schema lämnade jag in för ett par veckor sedan. Nä det hade dom inget😳

I efterhand blir jag förbannad. Om ungen säger att han ska åka hem och de inte har når schema, ringer man då inte och kollar vad som stämmer då??

Och om jag ringer och ber dom skicka hem honom så ska väl personalen ha koll på om han ens är kvar på fritids?

Ska man inte kunna vara trygg med att ungen är på fritids och inte själv bara kan bestämma eller tro att han ska hem utan att nån vet vad som egentligen gäller??

Tänk om det varit 15minusgrader🙄🙄

Tänk om jag inte kommit hem förrän 16 som var tanken😁

Tänk om han inte varit hemma utan dragit ut på egna äventyr😫

Nä det där känns inte alls ok. Och hur många schema lappar ska man lämna😰

Nu blir det till att skaffa nyckel och lära honom larmet så att han kommer in och kan ta sig mellis om han nu får bestämma själv när han ska åka hem.

Vad händer med skolan egentligen. Ingen lärare har dom, det må väl vata hänt, förstår att det är tufft att få tag på behöriga lärare. Men vi har inte fått någon som helst information om vem som tar hand om barnen om dagarna.

Promenad med bok i lurarna har jag tagit iaf och nu softar vi i soffan jag och junior❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress