Kräfta

Helg igen, veckorna går i en rasande fart och tro det eller ej men nu tänker jag vara lite positiv.

Efter ytterligare en vecka på jobbet känns det så smått bättre. Jag kan sköta åtminstone några patienter själv, jag klarar hjälpligt att sitta i telefonrådgivningen. Det känns som att jag faktiskt gjort lite nytta senaste dagarna.

Jag och min tålmodiga kollega är överens om upplägget och tuffar på med en sak i taget och det passar mig perfekt just nu. Trygg i en arbetsuppgift innan jag går vidare till nästa. Känns med andra ord lite mer positivt och det blir nog bra det här.

Idag är jag lätt sliten efter en trevlig kväll i Amsberg. Jag är som bekant ingen nattuggla men kräftorna vaknar först i mörkret så då får man offra sig. Ett angenämt offrande.....bjöds hem till Erikssons på kräftfiske och mat. I med burarna vid 17 tiden. Vittja vid 22. Få hade 84 kräldjur hittat in i våra burar. Ny nattlig tur på älven vid midnatt och då var dom inte lika många.

En underbar kväll med en helt stilla älv, spegelblankt vatten, behaglig temperatur och till en början strålande solsken.

Fick gott att äta och dricka, Gottfrid mös som han brukar hos sin reservfamilj. Somnade på soffan på nattkröken.

Kräftor kokades halva natten. Och här är en del av resultatet:

Tackar Eriksson igen för deras generositet, för en väldigt trevlig kväll, ett lyckat fiske och god mat❤️

Som sagt, i säng 02,30 och det är jag inte van. Därmed trött med glad. Lugna aktiviteter idag och mycket kaffe i regnet som dragit in.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress