2016

Tänker inte göra nån jättekrönika av det gångna året. Mest en liten sammanfattning. 


Jag är nöjd, det var ett bra år på många sätt. 

Sally kom till Julia, visserligen redan på 2015 men först de sista dagarna i December. 
Rut kom till min bror och hans familj. 
Eija kom till Niclas. 

Vi har rest en del. Vi åkte till Östersund på skotertävling och vi åkte till Bruksvallarna på skotertävling. Bodde i stuga med Erikssons. Alltid lika trevligt. Vi hälsade på hos Rut och Selma i Vallentuna. 
Vi har åkt många gånger till Orsa, både vinter och sommar. Vinter bjuder på skidåkning i olika former, bastu, relax, äta ute, kura i vagnen. Sommaren bjuder på bad, grilla, umgås och vila. Det roliga är att vi fått sällskap, Både sommar och vinter. Ellen, Tom har kommit med vagnen på både sommar och vinter. Mor och Far på sommaren. Linus och Agnes har övernattat, Julia och Niklas har tältat. 
Vi tog husvagnen och drog till Skåne med en mellanlandning på High chapparall och i Gränna. 
Mickes 50 års dag firades ned en resa till Madeira med nästan hela familjen. Vi har fortsatt åks till Orsa och vi har varit till Erikssons stuga i Messlingen, åkt skoter och myst.

Jobbfronten då. Jag fick en dipp, sökte nytt jobb, fick det och i augusti började jag på kirurgmottagningen. I November var jag tillbaka på vårdcentralen. Att vantrivas är inte min grej. Men det behövdes ett break, jag lärde mig en hel del men har funnit ro i själen på ett ställe dör jag mår bra. 

Hälsan.Den har varit bra för det mesta. Har inget att klaga på och Gottfrid började äntligen med sin allergivaccination. Ett hysteri utbröt när magsjukan drabbade gottfrids skola före jul. Föräldrarna började med hetsjakt och friska ungar fick inte gå till skolsn. Allt för att hindra smitta. Min unge fick inte vars hemma och han är fortfarande frisk. 
Jag tycker inte en magsjuka är nåt att oroa sig för då man annars är frisk.
Framförallt när man under året sett fruktansvärda bilder från Aleppo och andra delar av världen. 

Sprungit vasastafetten med ungdomarna och avslutade med grillfest hos oss. Sprungit Lidingö tjejlopp och simmat i västerdalälven. 

Nya bekantskaper. Träffat Niklas föräldrar, firade en trevlig midsommar i barberget där vi även träffade Gunilla och Bertil. 
Petra började på mitt jobb, Margareta och Bella var dom som förstod mig bäst på kirurgmottagningen. Ingen av oss är kvar och vi förstår varandra. 
Niclas D har ny tjej och vi har träffat Emelie ett par gånger. 

Barnen. De har det bra. Sköter om sig och sina djur. Har goda relationer, verkar lyckliga, jobbar och studerar, flyttat hemifrån, tagit student och reser. 
Känns fint i mammahjärtat. 

Mycket mer har förmodligen hänt men jag kan med detta konstatera att 2016 blev ett bra år för mig men mindre bra ute i världen.

Ser fram emot ett 2017 i en fredligare värld. 







Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress